Červené sluchátko pomáhá z dluhů. Zanechte nám kontakt, zavoláme Vám zpět

Na helplinku Člověka v tísni se v loňském roce dovolalo přes 3800 lidí. Jde o 100% nárůst oproti roku 2019, na který reagujeme nejen kapacitním posílením obsluhy linky či prodloužením provozní doby, ale přinášíme i nové možnosti, jak kontaktovat naše poradce. Nově nám např. můžete na webu www.cervenesluchatko.cz zanechat číslo a náš poradce se vám zavolá nazpátek.


Web cervenesluchatko.cz jsme spustili na začátku tohoto měsíce. Je součástí kampaně, kterou jsme připravili ve spolupráci s agenturou VMLY&R, která stála za úspěšnou kampaní Zadlužené děti. Web mimo jiné nabízí zcela novou možnost, jak kontaktovat dluhové poradce, kteří obsluhují naši dluhovou helplinku. "Na webu je jednoduchý formulář, který lidem umožní zanechat na sebe kontakt. Naši poradci mu ve chvíli, kdy na to budou mít kapacitu, zavolají zpět a nabídnout mu pomoc při řešení jeho problému. O celé kampani budeme podrobně informovat v následujících dnech," říká Martin Kovalčík z organizace Člověk v tísni.

Chceme lidem usnadnit první krok

Dostat se z dluhů se může zdát jako neřešitelný problém. Obzvlášť pro toho, kdo má potíž ozvat se a požádat o pomoc. Žijeme v době, kdy je internet zaplaven nabídkami rychlých půjček a úvěrů, které lze sjednat online během pár minut. Bez nutnosti někam chodit, o něco žádat nebo cokoliv dokládat. O to těžší pak může být řešení situace, kdy najednou nejsme schopni půjčku splácet. Tady už totiž pár kliknutí myší nestačí.

Ačkoliv se o tomto problému moc nemluví, spousta lidí se cítí nekomfortně, když má zvednout sluchátko a někam telefonovat. A o to víc, mají-li se svěřit se svými problémy a žádat o pomoc. Neřešené dluhy pak často narostou do obřích rozměrů. Člověk v tísni proto přišel s nápadem, jak tuto bariéru překonat a usnadnit lidem první krok k řešení jejich nesnází.



Zavoláme vám zpět

Dluhová helplinka Člověka v tísni zavolá vám. Stačí jen zanechat kontakt na webu cervenesluchatko.cz a počkat, až se vám ozve některý z poradců, což se zpravidla stane během jednoho dne. Další možností je domluvit si s poradcem termín videohovoru. Od 9 do 17 hodin je k dispozici i telefonní linka 770 600 800, kam se lze v naléhavém případě obrátit až do 22 hodin. Ve všech případech se poradci nejprve seznámí s vaší situací a následně se pokusí najít nejlepší řešení.

Člověk v tísni má s poskytováním pomoci v dluhové problematice bohaté zkušenosti a množství pozitivních výsledků. Letitá praxe totiž ukázala, že většina situací nemusí být bezvýchodná. Příkladem může být příběh paní Věry. Do exekuce se dostala kvůli rychlým půjčkám, kterými chtěla pomoci svým dětem. Po čase ale přestala zvládat splátky a nakonec u jejích dveří zazvonil exekutor. Bezradná a v obavách, že skončí bez prostředků, se obrátila na helplinku, kde jí poradkyně pomohla zvládnout stresovou situaci a navíc jí nabídla pomocnou ruku i s budoucím řešením jejích problémů.

Situace, kdy stojí za dveřmi exekutor, nejsou sice výjimečné, ale nejsou ani jedinou náplní práce poradců helplinky. Mezi příběhy těch, kterým pomohli, se dočtete, jak v tíživé situaci ulehčili samoživitelce se třemi dětmi, jaké řešení našli pro rodinu, kterou autonehoda připravila o půlku příjmů, nebo jak se lze vypořádat s předluženým dědictvím.


Zdroj: Člověk v tísni