Nejčastější půjčka poskytovatele by měla být vzorem

Nabídky půjček jednotlivých nebankovních institucí se hodně liší především ve svých reklamních sdělení.

Transparentnost poskytované půjčky by měla být dána především tak, že poskytovatel na svých webových stránkách sděluje reprezentativní příklad, který ale vychází z nejčastější půjčky, kterou za poslední měsíce poskytl. Tedy např., když za poslední 3 měsíce byla nejčastější půjčka 38 000 Kč se splatností 36 měsíců pak by tato měla být uvedena v reprezentativním příkladu poskytovatele včetně uvedení výše splátky, celkové splatné částky, pevné úrokové sazby a RPSN.

Také by reprezentativní příklad měl uvádět, jestli jsou započítány platby za doplňkové služby. Někteří poskytovatelé často uvádí reprezentativní příklad svojí „nejlepší“ půjčky, nebo půjčky „akční“, kdy jsou uvedeny ty nejlepší podmínky půjčky s nízkým úrokem, ale na tuto půjčku dosáhne třeba jen 1 % žadatelů. Tím samotná „reprezentativnost“ tohoto příkladu pozbývá smyslu a žadatel je uváděn v omyl.

Například poskytovatel Pojištěné půjčky, firma Profi Credit, pravidelně mění reprezentativní příklady dle aktuálnosti poskytovaných půjček a můžete si být teda jistí, že reprezentativnost jeho příkladu je zaručena.